Dawson City, gouddelversstadje, dag 7 - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Loes Mater - WaarBenJij.nu Dawson City, gouddelversstadje, dag 7 - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Loes Mater - WaarBenJij.nu

Dawson City, gouddelversstadje, dag 7

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

04 Augustus 2017 | Canada, Dawson City

Nu 22.00 uur en Ik zit nog buiten in het zonnetje, achter een glas wijn met nachos; bord vol: wie komt er mee eten? laat geluncht, of vroeg gegeten omdat Ik naar het casino met cancan show ben geweest, zoiets als Moulin Rouge in Parijs, maar dan veel kleiner!!

zit nu zo noordelijk dat de zon hier pas om 23.15 ondergaat.
Was vanmiddag al om 2 uur in dit oude stadje uit de Goldrush tijd. De straat is nog niet verhard, dus stof of modder, stoep nog van hout of niet. Huizen ook uit de tijd maar veel al opgeknapt maar buitenzijde 1900-1920.

Einde Klondike Highway, laatste 150 km geen asfalt meer, verhard grint, gelukkig rijden er niet heel veel auto,s, want door de stofwolken zie je geen weg meer; het is of je op ijs rijd, beetje glijden in de sporen; daarvoor had de weg veel last van opdooi, dus gaten of opgevuld met asfalt, boemboem gaat het.

Morgen ga Ik goudpannen aan de Bonanza rivier.
Foto,s komen zodra Ik bij mijn broer en schoonzus ben, die hebben goed internet, over 2 weken

• 04 Augustus 2017 - 10:48

Lizette:

Zo Loes, de eerste week zit er op! Wat heb je al veel gezien en gedaan. De beren op de weg bleken gelukki niet zozeer spreekwoordelijk maar echt:-) Tot nu toe in ieder geval steeds een (goed) bed kunnen scoren.
    Ga zo door! Wel sterkt met je rug met al dat gehots...
    Liefs, Lizette

• 04 Augustus 2017 - 15:56

Jacqueline Oomens:

Hai Loes; Wat een avontuurlijke reis maak je!! En alleen, of begrijp ik dat niet goed. Moedig, rijden op onverharde wegen, zonder veel mensen tegen te komen, wel met kans beren tegen te komen

• 04 Augustus 2017 - 16:46

Loes Mater:

Hoi Allen die mijn dagboek lezen, ja Ik reis alleen, en je moet die slechte wegen rijden, omdat er niet anders is, ook de afstanden zijn enorm. Vrijwel de meestal toeristen rijden in campers, campgrounds zijn er genoeg. Toeristen ook. Maar Ik heb een kleine Chevrolet, iets groter dan de Spark,die trouwens heerlijk reed, en het zitcomfort van deze Sonic is voor mij niet goed, erg stug in de vering. Vandaar mijn gejammer over mijn rug. Heb nu een klein kussentje Waar Ik op zit, gaat iets beter.
    Morgen ga Ik een nog slechtere weg rijden, "The top of the world Highway ", maar daar verheug Ik me op, grote kans om kariboes te spotten.
    Deze reis zat al een tijd in mijn hoofd, mijn beide broertjes zijn me voorgegaan, alleen reden die met campers, en daar had Ik geen zin in. Ik heb ook iets minder tijd voor deze reis, want Ik ga straks ook nog varen, kan Ik uitrusten. Word vervolgd.

• 04 Augustus 2017 - 16:51

Jitske Augustijn :

Leuke foto's van die beer. Doe maar kalm aan. Alleen verslag is prima hoor.

• 04 Augustus 2017 - 18:09

Dittie Rebel:

Lieve Lous,

Ik sta paf1 Wat een onderneming om Alaska in je eentje te doen! Het lijkt wel een beetje op India: Hoogte- en dieptepunten. Maar vooral hoogtepunten hoop ik. Geniet maar veel!
    Zelf ga ik morgen naar Polen, maar dat wordt een veel rustiger reis. Ik rijd mee in de auto van Odillia of in die van haar vriend. 2 1/2 week. Heel tam in vergelijking met jouw reis. We horen eind augustus hopelijk van elkaar.
    Genieten hoor!!!!!!!
    Liefs.