Goudpannen, dag 8 - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Loes Mater - WaarBenJij.nu Goudpannen, dag 8 - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Loes Mater - WaarBenJij.nu

Goudpannen, dag 8

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 Augustus 2017 | Canada, Dawson City

Ik heb hier goed internet, dus vanmorgen al wat foto's verstuurd.
Besloten om vandaag in Dawson City te blijven, goudpannen, museum en nog wat rondlopen, shoppen.
Morgen wordt een pittige dag, niet zo ver, maar slecht en kronkelig, plm 6-7 uur rijden.
Naar Bonanza kreek gereden, zeer rijk aan goud. Bij claim 33 kan je leren om goud uit het zand en grint te wassen, het is een slag.
Met aanwijzingen heb Ik mijn 1e pan met 7 flinters goud gewassen. Leuk!!
Toen met schep en pan 6 km verder op in de beek mijn geluk weer beproefd,op een grote kei gezeten, met voeten in het water uurtje zitten zeven, schudden. Heel leuk maar het water is verdomde koud! Geen snippertje goud, alleen natte schoenen en koude voeten.
Pan en schep teruggebracht en nog 1x een geprepareerde pan gezeefd, niet slecht, 9 flinters!

En weer lekker gegeten en naar de cancan show geweest.

• 05 Augustus 2017 - 09:01

Erna:

Dit is wel de ultieme belevenis. Wat een prachtige reis wordt dit. Een genot om al je verslagen te lezen en op de kaart te volgen wat ong. de route is die je afgelegd hebt. Zou heel leuk zijn als je met wat flinters goud terug komt. Heb je dan maar mooi zelf gedolven. Wie doet het je na. We blijven je volgen, en nog veel plezier de de volgende avonturen.

• 05 Augustus 2017 - 10:19

Herman Van Dennebroek:

Hoi Loes,

Mooie foto's, spannende gebeurtenissen. Bedankt voor het mee mogen kijken.
    Nog veel plezier.

• 05 Augustus 2017 - 14:27

Pieter En Riek:

Hallo Loes wat leuk om mee te mogen reizen op deze manier, geweldig wat je te zien krijgt en wat je meemaakt.
    Bedankt ik vind het erg leuk!!!!

• 05 Augustus 2017 - 18:38

Henny Wiggers:

Wat een fantastische vacantie. Je doet zo veel. Dawson city is een leuk plaatsje ik was daar ook met Marijke nog veel plezier. Erg leuk elke dag wat van je te horen. Henny

• 05 Augustus 2017 - 22:43

René En Hanneke:

Ha Loes,
    Schitterend die beren, mooie foto,s.
    Het is natuurlijk voor een edelsteendeskundige wel
    Super om je eigen goud te zeven.
    Leuk om je reis zo te volgen!
    Geniet er verder ook van!