170 km gravel road, glibberen in de sporen. Dag 9 - Reisverslag uit Chicken, Verenigde Staten van Loes Mater - WaarBenJij.nu 170 km gravel road, glibberen in de sporen. Dag 9 - Reisverslag uit Chicken, Verenigde Staten van Loes Mater - WaarBenJij.nu

170 km gravel road, glibberen in de sporen. Dag 9

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

06 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Chicken

Ik ben vandaag aan de terugreis begonnen, heen was het 2359 km.
Eerst met antiek veerpontje over de Yukon, en daarna begon de gravelroad, en het glibberen in de sporen, beetje driften, auto zoekt zijn eigen weg. Alle tijd om tegenliggers te tellen: 40 op de 170 km. Onbewoonde wereld, naam van de Highway: Top of the World.
Prachtige tocht hoog Boven de meren en bossen, wijds! En dat 4 uur lang.
Daar tussen door nog even de grenspost met USA, vingerafdrukken maken, foto zonder bril, mooi stempel in paspoort, en toen vond ze mijn gelnagels zo mooi dat ze er nog een andere douane mevrouw bij riep zo van kijk kijk wat mooi....

Om half 1 in dorpje Chicken, in de winter 4 bewoners, zomer's 20-50. Toen de eerste mensen daar gingen wonen plm1890, liepen er erg veel fazanten, dat woord was te moeilijk en daarom noemden ze het dorp Chicken. Zelf zeggen ze: 25 nice people and 1 old grump.
Nu nog steeds wordt er veel goud gevonden.

• 06 Augustus 2017 - 12:12

Ineke Schipper:

Hoi Loes!
    Haha ja die nagels van jou zijn prachtig!
    Enig weer jouw verhaal en ik volg het met belangstelling.
    Net een filmpje bekeken over die Highway Top of the World, ook beelden van dat pontje, wat een onderneming, ontzettend stoer! Schijnt de hoogste Highway ter wereld te zijn.
    Wat voor een auto heb je een Jeep, of iets anders "hoogs"?
    Wat een prachtig land, schitterend, kan me voorstellen dat je enorm geniet!
    Waar woont jouw broer, ga je zo langzamerhand naar hem op weg?
    Sjonge jij legt wat kilometers af, heel veel plezier nog, geniet ze !!
    daaaaaag Ineke

• 08 Augustus 2017 - 17:00

Alex Van Der Zee:

Hi Loes, lees met veel plezier je verhalen. Ben ook best benieuwd naar de foto's die je hebt gemaakt.

Vind het trouwens wek heel 'gaaf' wat je doet, zo maar in je eentje.

Geniet en kom maar heel terug,

Alex

• 09 Augustus 2017 - 05:11

Loes Mater:

Alex en alle anderen: deze reis is buitengewoon, juist omdat Ik niets gepland had, behalve de 1e dagen; Ik doe maar wat en tel steeds de dagen, want Ik moet vrijdag om 2 uur de auto inleveren, en koffer gepakt hebben wat een hele klus zal worden, om om 4 uur aan boord te gaan van ferry voor 3,5 dag. Ik ga steeds naar visitor centers en vraag.....
    Nu de Hwy afgesloten is gaat het misschien een probleem worden, zien we wel weer....