Skagway - Reisverslag uit Tagish, Canada van Loes Mater - WaarBenJij.nu Skagway - Reisverslag uit Tagish, Canada van Loes Mater - WaarBenJij.nu

Skagway

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

09 Augustus 2017 | Canada, Tagish

Gisteravond was Skagway uitgestorven, hier en daar liep nog iemand, harde wind, 1e keer dat Ik jack aan had. Winkels uitgestorven, gingen sluiten.
Nu vanmorgen: er waren 3 cruiseschepen bijgekomen, nu 5 w.o. De Nieuw Amsterdam van de HAL, zo ongeveer10-15000 pers. zijn niet allemaal van boord, maar hallo Skagway werd overspoeld, vandaar dat Ik zo vroeg uit bed was.
Rondgereden, 3antieke treinen zien vertrekken , volgen de route van de gouddelvers van 1898-1900, was blij dat Ik niet voor de trein had gekozen, wat ook een optie was om te doen.
maar snel voordat alle toeristen bij de oude begraafplaats waren daar heen gereden, heel bijzonder al die graven vertellen een geschiedenis.
Na 1,5 uur, nu komt mijn eten.....was niet wat besteld, maar smaakte prima.
Na 1,5 uur shoppen in Skagway, dat betekent alle juweliers aflopen en fotos nemen, Tanzaniet, ammoliet, blauwe diamantt bij mooie winkel aangekomen, mammoeth ivoor, heb veel moois gezien en na even! praten mocht Ik museum zien wat zijn vader aangelegd had in 70er jaren als handelsman/ ruilen van goederen met de First Nations. Zeer bijzonder!
Zeer fraai.

• 09 Augustus 2017 - 13:54

René En Hanneke:

Loes, wat een ontzettend stoere, spannende reis in Canada!
    Wij lezen en leven met je mee.
    Dat je elke nacht weer overnachtingsplaats vindt lijkt een wonder.
    Geniet ervan!

• 10 Augustus 2017 - 10:17

Frits:

blauwe diamant (gekleurd) als echt wat kost 0,50 karaat

• 10 Augustus 2017 - 16:06

Loes Mater:

Geen idee Frits, was allemaal klein spul, gemonteerd. Was niet geinterresseerd.