632 kilometers vreten - Reisverslag uit Dease Lake, Canada van Loes Mater - WaarBenJij.nu 632 kilometers vreten - Reisverslag uit Dease Lake, Canada van Loes Mater - WaarBenJij.nu

632 kilometers vreten

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 Augustus 2017 | Canada, Dease Lake

Eerst maar uitgeslapen, 8 uur, Hwy was toch afgesloten. Het was B&B dus rustig wachten,in het zonnetje, op de eieren, duurde weer lang. Ondertussen zaten er meer mensen te googelen of de weg al open was. Ja 1 baan open, en achter de pilotcar aan. Dus opweg. Ik was gister wel ver terug gereden voor slaap plaats, vandaar nu zoveel kms. Toen Ik op de plek des onheils kwam, was er niets meer te zien! Balen!
Toch nog een omweg gemaakt van 45 km naar Watson Lake, daar is het Yukon Northen Lights Center, op de heenweg was dit Center nog niet open, dus nu toch maar. Mooie films met uitleg van ontstaan noorderlicht, mijn volgende trip.
Op dag 4 schreef Ik: wasbord, hotsebotsen, glissend, rottig rijden, en nu dacht Ik steeds wanneer komt die rotweg nou toch?
Nou vond Ik het een hobbelige prima weg Waar je rustig 90-100 km /h kan rijden, Heb ze nu veel slechter gehad.
Prima motel, maar geen restaurant wel een winkel bij benzinestation, dus leefvoer bekeken wat er nog over is, crackers + blue cheese en in de winkel fles wijn en gerookte zalm gekocht, prima diner!

  • 10 Augustus 2017 - 12:28

    Ingrid Busch:

    Hé Louisemater!
    Wat doe je toch veel! Heb meegenoten van je tankstation diner. Ik denk, dat ik ook goed in dit soort reizen zou zijn....
    We wandelden ooit met vier volwassenen en 7 kinderen een week lang over acht gletschers in Zwitserland. Met z'n allen, mannen en vrouwen door elkaar, op één slaapplek en een lullig straaltje water om je tanden te poetsen. Douchen was er niet bij. We deden die tocht met twee gidsen en zaten met touwen aan elkaar geknoopt; ik deed precies het verkeerde, toen ik mijn dochter voor me in een gketscherspleet zag verdwijnen. Ik rende op haar af, terwijl je juist naar achter moet hellen, zodat het touw strak komt te staan en ze daardoor omhoog komt, wat later ook zo gebeurde. Dankzij haar rugzakje, was ze niet heel diep weggezakt.
    Een tocht, die niemand van ons snel zal vergeten. Ik met plastic boterhamzakjes in mijn schoenen, omdat ze lekten. Maanden later vielen er vier teennagels af. Van het helling afwaarts lopen in te kleine schoenen...

  • 10 Augustus 2017 - 12:58

    Alex Van Der Zee:

    Hi Loes,

    Jouw verslag volgend moet me van het hart dat ik ontzettend veel respect, cq bewondering heb voor de manier waarop jij je je in die contreien beweegt.

    Zelf heb ik dit soort reizen ook gedaan maar toen was ik vele jaren jonger.

    Ooit hoop ik de foto's te zien van deze 'wonderbaarlijke reis', doe voorzichtig en kom heel terug,


    Groet,


    Alex

  • 10 Augustus 2017 - 16:14

    Loes Mater:

    Dag Ingrid, wat een verhaal, dan Ben jij idd een kei! Top!

  • 10 Augustus 2017 - 22:22

    Nienke Hoefkens:

    Hallo Loes! Wat geweldig om dagelijks van jouw reis mee te mogen genieten door middel van je reisverslag aan ons. Bij mij ligt de MAP van Canada open waardoor ik je van plaats naar plaats kan volgen en me daarbij realiseer dat je wel heel ver weg bent op onze aardbol!! Het is natuurlijk vaak heel ruig en adembenemend mooi wat je ziet maar die Beren maakten de reis nog extra spannend! Ik wens je verder nog een goede en veilige reis en geniet ook even van de rust op de Ferry... Geniet ervan en ik blijf je volgen hoor... Hart. Groetjes, Nienke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Reis graag, houd van ruige natuur, autorijden

Actief sinds 28 April 2017
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 14767

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 05 September 2017

Canada-Alaska van jade, goud en gletschers.

18 Juni 2017 - 28 Juni 2017

Ruig, betoverend, prachtig Ierland

Landen bezocht: